Ortega-Murillo dictatorship orders to close another media outlet in Nueva Guinea

Ortega-Murillo dictatorship orders to close another media outlet in Nueva Guinea

The dictatorship of Daniel Ortega and Rosario Murillo, through the Nicaraguan Institute of Telecommunications and Post Office (Telcor), ordered Nueva Guinea’s NGTV Channel 3 to be taken off the air, whose programming was broadcast through subscription television in that municipality located in the southern Caribbean of Nicaragua.

Carlos Josué Suárez Jaime, journalist and owner of NG TV Channel 3 of Nueva Guinea, reported on Tuesday night that on August 5, at about 10 in the morning, he was visited by the manager of Telecable de Nueva Guinea to tell him “verbally” that the company had received an order from Telcor to take said departmental outlet off the air.

“I couldn’t say goodbye to you through the television screens because when they told me I was already off the air. Through this medium I want to thank the entire population of Nueva Guinea, all entities, all natural and legal persons, all our advertisers for allowing us to keep them company for twelve years,” Suárez said in a video posted on Facebook. .

The owner of the outlet stated that he decided to make the closure of his outlet public until this Tuesday, because in previous days he requested that they let him know Telcor’s disposition through a formal letter, but they confirmed that “they are not going to do it.”

Related news: Editor-in-chief of La Prensa: “Ortega is taking away the right to work from journalists”

“In short, Channel 3 disappears from the screens of the Telecable Nueva Guinea network. We will continue on our digital platform sharing with you information of social interest. They are thanked from the bottom of my heart, thank you very much,” the journalist said goodbye.

Telcor’s war against the media

With the closure of this media outlet, the Ortega-Murillo dictatorship has already added at least ten news spaces closed in recent weeks, seven of them religious.

On the night of August 2, the Sandinista regime ordered Telcor remove Radio Vos broadcasting license, a community radio station in the department of Matagalpa, in the north of the country. On the same day, the regulatory body also closed the RB3 Channel in Río Blanco, municipality of Matagalpa, directed by the journalist David Mendoza, who in full transmission broke when announcing the signal cut.

Related news: Open Ballot Boxes denounces “silence and secrecy” on the part of the CSE ahead of the municipal elections

Likewise, the Ortega administration, through Telcor, recently ordered the closure of at least eight Catholic stations, owned by the Diocese of Matagalpa, directed by Monsignor Rolando Álvarez, who since August 4 the dictatorship imposed a police siege. at his residence located in Matagalpa.

In the last three months, the Nicaraguan authorities have also removed three Catholic channels that were broadcast on subscription television from programming.



Source link

Previous Story

Independent deputy Raúl Fernández explains the reasons why he will seek re-election

Latest from Nicaragua